10 jaar achtereenvolgens is er een stijging waar te nemen in het totaal aantal verkocht biologisch voedsel. De omzetten stegen met ruim 13 procent. Supermarkten doen het goed, blijkt uit Bio-monitor 2010.
Consumenten kochten vorig jaar in totaal voor ruim 752 miljoen euro aan biologisch voedsel, dat is 87 miljoen euro meer dan in 2009. Aardappelen, groenten en fruit vormen nog steeds de belangrijkste productgroepen en zijn goed voor 21,9 procent van de bestedingen. Daarna volgen zuivel (met 17,1 procent) en vlees/vleeswaren (met 14,9 procent).
Zuivel was aan de grootste groei onderhevig. Daar is vorig jaar Campina overgestapt op het gebruik van biologische melk voor haar Boerenland-producten en is Arla op de Nederlandse markt verschenen. Biologische zuivel heeft daarmee een marktaandeel van 4,5 procent.
Bron: ANP, Parool, http://www.parool.nl/parool/nl/34/ETEN-DRINKEN/article/detail/2421480/2011/05/10/Biologisch-groeit-flink-in-stagnerende-markt.dhtml
Plaats een reactie